Projektgruppen afhold en møderække, og udarbejdede en arbejdsplan.
Den administrerende direktør – Opgavestilleren – deltog i en del af projektgruppens møder.
Nogle af møderne var beslutningsmøder om økonomiske, faglige og praktiske emner, som krævede den administrerende direktørs accept.
Efter kort tids indsats præsenterede projektgruppen et notat, som beskrev en metode hvordan udviklingsopgaverne skulle håndteres.
Med accept fra den administrerende direktør blev notatet sat i gang.
Metoden viste sin berettigelse, og produktudviklingen er nu en del af virksomhedens kultur som virksomheden er stolte af.
Konklusioner – Projektstrategi
En projektstrategi er velegnet til løsning af fornyelsesopgaver på tværs af organisationen, når målene er afklaret, men usikker på, hvordan målene opnås.
Det er afgørende når man anvender en projektstrategi, at ledelsen viser at projektstrategien har ledelsen bevågenhed.
Projektstrategien er især anvendelig, når forandringen indeholder teknik og faglighed, samtidig med, at forandringen har effekt på tværs i organisationen.