Da virksomheden var klar til indflytning, og havde et fint produktionsapparat, var der igen medarbejdere til at betjene produktionsapparatet. Medarbejderne ønskede nemlig ikke at flytte med.
Situationen betød at produktionsapparatet ikke kunne udnyttes fuldt ud, og et betydeligt driftstab for det amerikanske selskab.
Den nye direktør havde taget det for givet at medarbejderne ville flytte med, men havde glemt at få accept fra medarbejder.
Konklusioner – Ekspertstrategi
CASEN med plastemballage virksomheden viser, at planlægningen af flytteprocessen var forkert.
Den administrerende direktør tog det for givet, at de nye produktionsfaciliteter var så tydelige åbenlyse værdifulde, at medarbejder pr. automatik ville flytte med.
CASEN viser også, at en rendyrket ekspertstrategi er uegnet i situationer hvor virksomheden er afhængig af medarbejderne accept.
Plastvirksomheden fik fornyet sit produktionsapparat, hvilket er en fordel.
Men ulemperne var katastrofale, og virksomhedens overlevelse var truet.