Nedbringelse af omkostningerne skulle bruges til udvikling af nye produkter, som ville sikre at virksomheden ville være konkurrencedygtig, og en attraktiv arbejdsplads for medarbejderne til at udvikle sig fagligt og menneskeligt.
Omkostningerne skulle nedbringes med 25 procent.
Ledelsen formulerede en forandringsvision for virksomhedens fremtidige situation.
Unødvendige omkostninger skulle betragtes som en fjende, der skulle bekæmpes med omhu.
Konklusion – Forandringsvision
I løbet af kort tid, et intens udviklingsforløb – blev grunden lagt for, at virksomhedens omkostningsreduktion blev nået.
Næste skridt i realisering af visionen var at få succes med produktudviklingen.
Visionen var at alle virksomhedens produkter skulle adskille sig fra konkurrenternes produkter.
Forandringsprojektet blev gennemført ved at nytænke produkternes udviklingsprocesser.
Det sidste skridt i visionen, hvor medarbejderne fik mulighed for at udvikle sig menneskeligt og fagligt, blev iværksat, som belønning til medarbejderne.