Hvad er årsagen til at 70 procent af alle forandringsprojekter fejler – hvorfor lykkes de 30 procent, og er der en fællesnævner?
En McKinsey undersøgelsen viser, at de virksomheder som gennemfører succesfulde forandringer, er virksomheder, som benytter en systematisk tilgang til forandringsledelse, træner forandring hver dag, og har valgt at have forandringsledelse som kompetence – in house.
Systematisk tilgang til forandringsledelse
net2change har udviklet forandringsmetoden Ledelse af Forandring®, som overfører forandringsledelse, forandringskompetence og forandringsparathed – som kompetence – til dig og din organisation.
Den praktiske forandringsmetode Ledelse af Forandring® har fokus på 3 væsentlige kompetenceområder som sikre succesfulde forandringer:
- Forandringsledelse er lederens evne til at håndtere forandringer.
- Forandringskompetence som er organisationens evne til at håndtere forandringer igen og igen.
- Forandringsparathed afdækker organisationens evne til at gennemføre en forandring succesfuld.