fbpx

OPTIMER DIN LÆRING

Få optimal udbytte af din uddannelse & læreproces...
Se eksempler fra - Optimer din læreproces

Optimer din læring

Når uddannelsen skal være effektiv!

[00:36:01] Få størst muligt udbytte af de ressourcer – tid og penge – som din organisation bruger på læring og uddannelse. Hvordan integreres nye og eksisterende kompetencer, og hvordan opnås en forbedret konkurrenceevne?

Få størst udbytte af de ressourcer – tid og penge – som du og din organisation bruger på læring og uddannelse!

De tre grundlæggende læringselementer

Optimer din læring – introducerer de tre grundlæggende elementer, som optimerer dit udbytte af din uddannelse:

  1. Læringsstil – din personlige læringsstil
  2. Læringseffekt – en guide til at øge effekten af læring
  3. eLearning brugerinstruktion

Læringsprocessen er din personlige indlæring, men kan også bruges i forbindelse med implementering af hele organisationens læring og forandring.

Læring er ikke bare læring!

Kun 15 procent af alle kurser realiserer læringen! (Tannenbaum og Yukl, 1992).

Medarbejderne husker kun 10-20 procent af læringen på traditionelle kurser! (hjerneforsker Kjeld Fredens)

  • 15 procent anvender ikke eller prøver ikke at anvende den nye læring
  • 70 procent vendte hurtig tilbage til gamle metoder
  • 15 procent anvender ny læring og opnår værdifulde resultater for organisationen (Robert Brinkerhoff)

Tre læringsmodeller som kan øge dit udbytte!

Vi arbejder med tre læringsmodeller:

  1. Før efter kurset – handler om læringsmiljøet – om hvad man skal lære, hvad man vil bruge det lærte til, – hvordan ens adfærd eller performance kan skabe værdi.
  2. 70:20:10 modellen – hvordan man praktiserer læringen – så du husker og bruger læringen.
  3. Læringsstil – optimerer dit udbytte af læring og uddannelse – hvordan lærer du effektivt!

Læreprocessen i organisationen?

  • Før efter kurset – Læringsmiljøet har rigtig stor betydning for, om der kommer strategisk effekt og nytte af dit kursus og uddannelse.
  • Hvad skal jeg lære – Hvad er de vigtigste kompetencer, færdigheder, viden eller holdninger, jeg får fra læringen?
  • Hvordan bruger jeg læringen – Hvordan vil jeg bruge ny læring i praksis? Hvad skal jeg gøre anderledes og i hvilke situationer?
  • Hvilke resultater opnår jeg – Hvilke resultater opnår jeg ved den nye læring i praksis. Og hvordan kan se resultaterne er nået?
  • Hvordan understøtter læring forretningen – Hvilke overordnede mål i organisationen vil min læring understøtte? Hvilke mål på arbejdspladsen fremmer jeg ved at bruge den nye læring?

Du kan efterfølgende se eksempler på indhold

  • Optimer din læring [03:30]

  • Læringsstil – Læringseffekt – Instruktion [15:11]

  • Læringsstile er opdelt i 6 grupper [01:40]

  • Hvordan samarbejder vi [02:00]

  • DIN SIDE – Kommunikation med din mentor [01:00]

  • Instruktion – Hvordan du upload PDF-filer til DIN SIDE [01:30]

Tilmelding KOMPETENCE-medlemskab

– prøv GRATIS i 7 dage…

…derefter kr. 90,- excl moms pr. måned.


KOMPETENCE-medlemskab

ARTIKEL-medlemskab er inklusiv.

KOMPETENCE-medlemskab er et uddannelsesforløb som opbygger forandringskompetencen – din personlige eller organisationens.

Din personlige mentor guider dig gennem hele forandringsforløbet.

Nyt indhold tilføres løbende hver uge.


LÆREPROCES
Læringsudbytte
Uddannelse

Book et møde

– Hvilken uddannelse passer bedst til dig og din virksomhed?
  • Du får overblik over hvad du har brug for?
  • En samtale i ro og mag, hvor vi har tid til at se på dine udfordringer
  • Vores vurdering af, hvordan vi bedst kan hjælpe dig, og om vi er de bedste til at hjælpe dig
BOOK ET MØDE

Eller ring på telefon 22 700 888

Tak for din interesseKursus for ledige

Desværre, kan vi ikke tilbyde 6-ugers jobrettet kursus i forandringsledelse pga. Corona!

Analyse - 13 fokusområderForbered forandringen...

...hvilke barrierer, og hvilke løftestænger er til stede i organisationen?

Analyseværktøjer Når du har brug for det...

...og hjælp hvordan du bruger analyseværktøjerne