Ny strategi = ny adfærd

Ny strategi = ny adfærd

Gennemførsel af en ny strategi betyder nye mål og kræver ofte en ændring af medarbejdernes adfærd – hvis målsætningen med strategien skal opnås.

Adfærden i en organisation er den måde arbejdsopgaverne udføres på.

Strategi = Ny adfærd = Motivation = Adfærdsdesign = Strategiens ønskede resultat

Når mennesker skal ændre adfærd, skal de være motiverede til at ændre adfærd.

Men hvorfor skal de ændre adfærd, og hvordan motiveres medarbejderne til at ændre adfærd som strategien og de nye mål kræver?

Der er mange måder, at motivere mennesker og medarbejderne i organisationen.

Interesse, penge, vaner og tvang, kan være nogle af de elementer, som kan motivere medarbejderne.

Der er ingen rigtige eller forkerte måder at motivere mennesker på. På nogle mennesker virker det ene motivationselement rigtigt, mens det i andre situationer slet ikke motiverer.

Eksempler på motivation, kan være lige fra at ændre kostvaner, til hvordan motiveres man til at sortere husholdningsaffald.

På kurset Adfærdsdesign, kan du lære hvordan du skaber den ønskede adfærd – som strategien kræver – og som giver strategiens det ønskede resultat.

På kurset Transition, kan du lære den psykologiske proces, der igangsættes af forandringen, og som er en proces som det tager tid for medarbejderen at komme igennem. En transitionsproces er den mentale proces som foregår i medarbejderens underbevidstheden, og som derfor er svære at håndtere. Vi taler her om den Individuelle forandring.

Motivation