KONKURRENTANALYSE
Analysering af konkurrenceforholdene i branchen... Se eksempler fra kursus - Nøgleroller & ansvarKONKURRENTANALYSE
Konkurrentanalyse
[00:00:08] Når du arbejder med strategiudvikling og eksekvering, skal du kende din virksomheds konkurrencesituationen og -position for at vælge den optimale strategi.
Når du skal lave en konkurrentanalyse kræver det, at du analyserer konkurrenceforholdene i branchen, herunder virksomhedens styrke i forhold til konkurrenterne, afhængigheden af leverandører, kunder m.v.
Branche- & konkurrentanalysen giver:
- Overblik over konkurrencesituationen
- Analysere virksomhedens nuværende branche
- Analysere af en branche, som virksomheden overvejer at gå ind i
- Smal analyse af virksomhedens egen position
- Smal analyse af din virksomheds relationer til kunder og leverandører
- Analyse af mulige trusler fra potentielle konkurrenter og substituerende produkter
- Analysere din virksomheds position på markedet
- Analysere hvilke kræfter der kan påvirke konkurrencesituationen
Konkurrentanalysen indeholder
Konkurrentanalysen give indsigt i forskellige dele af din branches konkurrencesituation:
- Bestemmer de faktorer, der påvirker indtjeningsevnen: Konkurrent-analysen hjælper også med at forstå hvilke faktorer, som hindrer vækst eller indtjeningsevnen, og finde nye konkurrencefordele.
- Hjælper med at tage bedre beslutninger om ekspansion eller udvidelse af virksomheds kapacitet: Hvis du overvejer, at udvide din virksomhed, på en eller anden måde, skal du kende hvilke konkurrencekræfter, der spiller ind i branchen, og hvordan konkurrencen kan påvirke din ekspansion. Konkurrent-analyse giver de nødvendige oplysninger, til at træffe de rigtige beslutninger, hvis man vil ind eller ud af en bestemt branche, eller hvilke faktorer som skal øges.
- Kortlægger branchens styrker og svagheder, som kan bruges til at forme din virksomheds overordnede strategi: Ved at forstå, hvordan branchen fungere, og hvad der bestemmer markedets indtjeningsevnen, kan du udforme en strategi, som effektivt håndterer branches styrker og svaghederne.
På kurset lærer du
Værktøjet konkurrentanalysen giver et nuanceret billede af konkurrencen i branchen.
Analysen ser på kundernes og leverandørernes forhandlingsstyrke.
Analysen gennemgår:
- Kunder
- Leverandører
- Nye konkurrenter
- Produkt substitution
- Konkurrencesituationen i branchen
- Indgangs- og udgangsbarriere
- Konkurrencesituationen
Tilmelding VÆRKTØJ-medlemskab
- prøv GRATIS i 7 dage...
...derefter kr. 120,- excl moms pr. måned.
VÆRKTØJ-medlemskab
ARTIKEL-, KOMPETENCE-medlemskab er inklusiv.
Et VÆRKTØJ-medlemskab giver adgang til analyseværktøjer, og guide hvordan værktøjerne bruges. Værktøjerne kan bruges sammen med de fleste andre forandringsmetoder.
Din personlige mentor guider dig gennem hele forandringsforløbet.
Nyt indhold tilføres løbende hver uge.


Beskrivelse
Du kan efterfølgende se følgende eksempler på indhold:
- Værktøjskasse 1 – Roller & ansvar [01:00]
- Forandringsprocessens nøgleroller og ansvar [03:00]
- CASE – Grovvareselskaber – Opgavestiler [03:00]
Kursus Content
Book et møde
- Hvilken uddannelse passer bedst til dig og din virksomhed?
- Du får overblik over hvad du har brug for?
- En samtale i ro og mag, hvor vi har tid til at se på dine udfordringer
- Vores vurdering af, hvordan vi bedst kan hjælpe dig, og om vi er de bedste til at hjælpe dig
Eller ring på telefon 22 700 888
