fbpx

Instruktion hvordan du bruger analysen forandringsparathed [01:30]

Instruktion hvordan du bruger analysen forandringsparathed

Det kan være overvældende at håndtere den komplette analyse. Vi har derfor lavet en roadmap, hvor du bliver guidet hvordan du gennemføre analysen.

Analysen indeholder 7 områder, som du ikke behøver at læse igennem, men som du kan bruge efterhånden som du ønsker at gå dybere i baggrunden for analysen.

Du har derfor følgende muligheder, som gør at du kan komme hurtige til målet med analysen.

1.  Introduktion til analysen

Introduktionen beskriver kort formålet med analysen, og de 13 områder som analyseres.

2.  Hvordan kommer jeg hurtigt i gang

Du kan gå direkte til ”Hvordan kommer jeg hurtigt i gang”, som guider dig hvordan du hurtigt kommer i gang, og hvor du ikke behøver at læse “Analysens baggrund”, eller “Introduktion til analysen”. Du kan altid undervejs gå tilbage, og bruge de 2 områder som opslag, når du ønsker mere information.

3.  Analysens kontaktpersoner

Udvælgelsen af deltagerne i undersøgelsen er vigtig. Du skal derfor være omhyggelig med, at udvælge hvilke personer som skal deltage i undersøgelsen.

4.  Analysens baggrund

Analysens baggrund beskriver detaljerne og baggrunden for analysen, og hvordan strukturen for analysen er. Du bruger analysens baggrund som opslag når du ønsker mere information.

5.  Den korte analyse

Den korte analyse er den hurtige version, som med et mindre antal spørgsmål, tjekker organisationens forandringsparathed. Hvis analysen viser en score mindre end 50 %, kan du gå videre uden at gå dybere i analysen, og springe den komplette analyse over.

Den korte analyse, er den hurtige analyse som tjekker om der er udfordringer i organisationen. Hvis den korte analyse viser områder som kræver en nærmere analysering, tager du det område som skal analyseres fra Den komplette analyse, og sender den til personerne som deltager i analysen igen.

Dine opgaver er at udvælge relevante kontaktpersoner.

6.  Den komplette analyse

Den komplette analyse indeholder alle analyseområderne. Er der et område i den korte analyse, som viser en besvarelse større end 50%, er du nød til at analyserer dette område dybere.

Den komplette analyse, er den dybdegående komplette analyse, og som går i dybden med de enkelte områder.

Dine opgaver er at udvælge relevante kontaktpersoner.

7.  Hvordan analyserer jeg spørgeskemaerne

Hvordan læser du spørgeskemaet, og hvordan analyserer du spørgeskemaerne.