Passer forretningsstrategi?

Forandringen og  forretningsstrategi skal passe sammen?

Hvis du som forandringsagent har identificeret “problemet” i “Det kendte” og ved hvordan problemet fikses i “Det nye”, skal du huske, at checke om løsningen af “problemet” passer i din virksomheds forretningsstrategi.

Har du en skriftlig kopi af forretningsstrategien, kan du checke om din løsning af problemet – “Det nye” – passer ind i din virksomheds overordnede strategi.

Hvis du ikke har adgang til forretningsstrategien, er du nød til at tage et møde med din øverste chef, for at sikre at din løsning af problemet passer med virksomhedens overordnede forretningsstrategi.

Hvis du ikke checker med forretningsstrategien kan du spilde en masse unødvendig tid med at designe, planlægge og implementere forandringen for dernæst, at opdage at forandringen konflikter med organisationens planer.

Det er spild af tid, penge og energi, hvis du skal lave det hele om igen, og det bliver mere stressende, og du får sikkert også en kortere implementeringstid.

Passer forandringsstrategien også ind i de øvrige forandringsprojekter i organisationen?

Selvfølgelig skal din forandring også passe ind i de øvrige forandringsprojekter i din organisation.

Undersøg hvad der er gang i, kontakt eventuelt andre afdelingsledere, så du kan fastslå, hvordan andre forandringsprojekter kan influere på din forandring.

Din undersøgelse kan måske føre til, at dit forandringsprojekt kan supportere andre projekter eller, at du kan lære hvordan andre, succesfulde, har gennemført et tilsvarende forandringsprojekt.

 

Du spilder tiden, hvis forandringen ikke passer til virksomhedens overordnede strategi?

  • Læs om Forretningsstrategi – Vælg den rigtige forandringstrategi
  • Læs om metode som kan hjælp dig med, at checke om “Det nye” er rigtig for hele organisationen
Forretningsstrategien
Du skal være medlem, hvis du vil læse hele artiklen - tilmeld dig GRATIS her.
Log påTilmelding GRATIS