Vi stiller DIT NETVÆRK – til viden om forandring til rådighed for dig, hvilket betyder, at du med omgående varsel kan finde online kurser, guidelines, skabeloner, præsentationer og inspiration til at løse konkrete problemstillinger.
Blended Learning – Læring når du har tid!

Klik for større billede
Ledelse af Forandring® tilbyder læring, rådgivning, netværk, praktisk planlægning og håndtering af dit forandringsprojekt – når du har tid!
Blended Learning er din personlige individuelle aktive læreproces, der foregår i dit tempo, og på dine præmisser. Blended Learning – læreprocessen, har vide rammer for din personlige indlæringen – blandt andet ved at du som deltagerne får mulighed for selv at afprøve og arbejde med det indlærte på din egen virksomheds konkrete projekter.
Indlæringen og forankring af viden – om gennemførsel af succesfulde forandringer – sker via Blended Learning, som kombinerer de bedst egnede metoder i et undervisningsforløb, og som sikrer optimale praktiske resultater og indlæring.
Blended Learning – hvad er det?
Blended Learning tager udgangspunkt i at optimere indlæringen og tilgodeser en personlig individuel læringsstil.
Undervisningen kan kun påvirke indlæringsprocessen og skabe rammer og forudsætninger for, at indlæringen sker.
Man kan ikke lære andre noget! Indlæring er en læreproces, din personlige læreproces.
Som person, skal du fordøje og lagre den nye viden, og de nye færdigheder og opleve, erfare og acceptere læringen før der skabes en varig læring og ændring af din adfærd.
Normal undervisning skabe forudsætningerne for indlæring i et kunstigt skabt miljø, men i den traditionelle klasseundervisning har du ikke mulighed for at træner nye færdigheder i virkelige situationer.
Blended Learning sikre, at de rammer, som sættes, ligner din virkelighed så meget som muligt, og sikre at du kan bruger det lærte i praksis og ikke kun i undervisningssituationen. Den individuelle undervisningforme sikre at du som kursusdeltageren ikke kommer hjem og gør som du plejer! Du undgår indkapslet træning.
e-Learning
Alsidig, brugervenlig, effektive og konkret lærings- og casebaseret læring metodikker, designet med grafik, videoklip og supplerende artikler.
- Hvert enkelt læringsmodul indeholder læringen hvor stoffet serveres konkret som envejs kommunikation for kursisten.
- Hvert modul afsluttes med en eksamen, og det lærte modul viden overføres til en konkret konsulent case for hvor man som konsulent arbejder med hvordan det lærte bruges i praksis.
- Efterfølgende bruges modul læringen på eget projekt og virksomhed, herunder skriftlig udarbejdelse af konkrete projekt områder som vedrører det lærte.
- De skriftlige praktiske opgaver, vedrørende dit eget forandringsprojekt, sendes elektronisk til din personlige mentor.
Personlig mentor
Med fastsatte intervaller mødes du virtuelt med din personlige mentor omkring dit konkrete forandringsprojekt.
- Sammen har vi udarbejdet din personlige studieplan som anviser nøjagtige dit pensum og praktiske opgaver, som skal laves i perioden frem til næste mentordag.
- I hele perioden kan du altid få kontakt med din mentor, hvis der er områder, som skaber problemer.
- Du kan også kommunikere med andre som alle arbejder med forandringsledelse via forandringsnetværket, som er integreret i e-Learning modulet.
4. Effektiv implementering af forandring
Alt for ofte bruger organisationen uforholdsmæssigt mange ressourcer, energi og økonomi på at udarbejde en “elegant forandringsløsning”, som er designet til at maksimere forandringens effekt og mål (effektivitet, optimering og produktivitet) og realiserer investeringen i forandringen.
I virksomhedens søgen efter at levere en “perfekt løsning”, overses ofte betydningen af den enkelte medarbejders accept af forandringen, hvor der ved accept forventes en ændring i medarbejderens adfærd.
Logikken er, at de fordele som forandringen har for virksomheden er så fantastiske og tydelige for alle, og derfor automatisk vil blive fuldt accepteret af medarbejderne når forandringen offentliggøres og kommunikeres.
Vi defineres en succesfuld forandring med følgende formel:

At ignorere den enkelte medarbejders “Accept af løsningen”, og kun have fokus på “Kvaliteten af løsningen”, vil udløse modstand fra den enkelte medarbejder og fra organisationen. Modstanden vil vokse over tid i organisationen.
Tavshed eller åbenlys modstand mod forandringen under implementeringen kan i værste fald betyde at projektet forsinkes, budgetrammen overskrider, og effekten og målene ikke kan realiseres, og i værste fald at projektet må udskydes eller droppes!
Selv den mest “elegante” løsning kan undermineres hvis ikke organisationens og den enkelte medarbejders modstand identificeres. I sidste ende vil projektet måske ende som et ynkeligt fejlslagent projekt. Projektet vil efterfølgende have svært ved at genskabe “det nye”.
5. Effekten af Ledelse af Forandring®
Medens organisationen arbejder på den “elegante løsning” har virksomhedens forandrings-team fokus på “accept af løsningen”.
Effekten af forandringsmetoden Ledelse af Forandring® kan aflæses direkte (se tegning).

Den direkte effekt af forandringsmodellen Ledelse af Forandring betyder:
- En reduktion af organisationen “smerte” ifm. implementeringen, og en minimering af produktivitetsfaldet som optræder ifm. større forandringsprojekter. Et kontrolleret kaos.
- Hurtigere implementering, og en tidligere opnåelse af planlagte effekter og mål.
- Opnåelse af et højere resultat niveau i forhold til tidligere gennemførte forandringsprojekter (historie), og
- Konsolidering og langtidsvirkning, “Få det til at holde“.
Effekten af Ledelse af Forandring viser sig ved en:
-
større medarbejdertilfredshed,
-
reduktion af organisationens modstand mod forandring og en væsentlig reduktion af projektrisikoen,
-
større ledelsesinvolvering og en forbedring af ledernes evner som forandringsledere,
-
øget succes i gennemførsel af forandringer og en hurtigere opnåelse af virksomhedens mål.