fbpx

Processer

Processer i virksomheden er nøglen til værdiskabelsen. Hvis ikke der var processer ville det kræve at en arbejdsopgave skulle genopfindes igen og igen.

Artiklerne arbejder og beskriver formelle og uformelle processer, og hvordan processerne fastholder evnen til at løse et problem.

Flow model | Flow modeller

De centrale flow processer er forskelligt fra branche til branche, og fra virksomhed til virksomhed. Dermed vil valget af flow proces model, indholdet af hovedprocesser og støtteprocesser, være forskelligt afhængig af branche og den konkrete virksomhed.

Læs mere

Strategiudvikling hvordan?

Strategiudvikling af virksomhedens vision og værdier. De 5 spørgsmål som strategiprocessen strategiplanen klart og entydigt skal besvare. En strategiudvikling er en fastlæggelse eller en nytænkning af virksomhedens vision og værdier. Strategiprocessen starter med en analyse af virksomhedens interne og eksterne forhold.

Læs mere

Procesmodeller – De 5 vigtigste processer

Procesmodeller. Efterfølgende 5 proces modeller giver et relativt klart billede af, hvordan hovedprocessen kan udvikles og effektiviseres. Proces modeller beskriver processer, delprocesser og aktiviteter som processen omfatter.

Læs mere

Forandringsprocessen hvordan håndteres processen?

Forandringsprocessen. At kunne håndtere og eliminere modstand mod forandring, kræver disciplin, og en meget mere disciplineret håndtering af forandringerne. Nogle forandringer er små justeringer som kun berører ganske få personer. Andre er store forandringer som er fundamentale, og som berører tusinder af medarbejdere over heForandringsprocessen. At kunne håndtere og eliminere modstand mod forandring, kræver disciplin, og en meget mere disciplineret håndtering af forandringerne. Nogle forandringer er små justeringer som kun berører ganske få personer. Andre er store forandringer som er fundamentale, og som berører tusinder af medarbejdere over hele verden. Uanset størrelsen af forandringen er risikoen for modstand den samme.

Læs mere

Forandringsproces

Forandringsproces. Det centrale i gennemførsel af forandringer er aldrig strategi, struktur, kultur eller systemer. De er vigtige, men det centrale er altid medarbejdernes adfærd. Medarbejderen personlige transition. At ændre medarbejdernes adfærd er det vanskeligste, fordi det drejer sig om medarbejdernes følelser.

Læs mere
Indlæser

VIDENBANK

Artiklerne i ARTIKELBANK kan læses GRATIS.

Du kan læse den først del af artiklen, men skal være logget ind for at kunne læse hele artiklen.

ARTIKELBANK indeholder mere end 450 forandringsartikler, forandringscase, video, bøger og praktiske forandringsværktøjer som belyser nogle af nøgleelementerne som en succesfuld forandring består af.

VIDENBANK organiserer mere end 120 kategorier om forandringsledelse, specialartikler, case, Webinar og gratis analyseværktøjer.

Du kan vælge kategorierne herunder.

KATEGORIER – 120 forskellige

Hvordan gør vi

Værktøjer

KLIPPEKORT – Forandringsledelse

Website Metrics and Site Statistics by WebSTAT