Website Metrics and Site Statistics by WebSTAT

Topmenu

Archive | Kompetenceudvikling

Kompetenceudvikling

Kompetenceudvikling. Det er medarbejderes kompetencer, der sikre at målene nås.

Kompetenceudviklingen er en mulighed for at være klar til nye mål, og udvikle de faglige, personlige og sociale kompetencer.

Videndeling

Vidensdeling

Vidensdeling – Peter Holdt Christensen – TURPAS-modellen Peter Holdt Christensen, Associate Professor ved CBS, har tidligere argumenteret for, at der eksisterer seks forskellige motivationsfaktorer, den såkaldte TURPAS-model (Christensen 2007). Vidensdeling handler om at blive bedre til at udnytte den viden, der allerede eksisterer, og dette gøres ved at sikre, at den der har behov for viden […]


Del artikel

Continue Reading
ledelseskompetence

Ledelseskompetencer

Ledelse af Forandring – Ledelseskompetencer, hvad er det? Ledelse af Forandring – en væsentlig ledelseskompetence, når der skal etableres en vedvarende konkurrencefordel, og handler om at sætte retning, skabe tilslutning, motivere, inspirere, kommunikere og støtte. Ledelse af Forandring handler om at udøve aktiv ledelse, organiserer forandringsprocessen, sikre at praktisk viden og forståelse om forandring, forankres […]


Del artikel

Continue Reading
Motivationsteori

Daniel Pink motivationsteori og engagements forskning

Daniel H. Pink – nye motivationsteori Daniel H. Pink trækker på fire årtiers videnskabelig forskning i motivation, når han afslører, hvad der motiverer os – og hvordan vi kan bruge denne viden til at arbejde og leve på en bedre måde. Hemmeligheden bag høj ydeevne og tilfredsstillelse, er et dybt forankret menneskeligt behov for selv at […]


Del artikel

Continue Reading
Tanker om forandringsledelse

Tanker om Forandringsledelse

Tanker om forandringsledelse – Change Management Vi tror på at forandring kræver ledelse, men desværre også på at størstedelen af de forandringsprojekter som iværksættes i bedste fald er middelmådige i deres tilgang til disciplinen; Forandringsledelse – Change Management! En konstant udvikling af strategier, forretningssystemer og markedsvilkår er i dag en forudsætning for overlevelse i de […]


Del artikel

Continue Reading
kernekompetence

Ledelse af Forandring en kernekompetence

Ledelse af Forandring – en væsentlig ledelseskompetence Ledelse af Foranding er en væsentlig ledelseskompetence, når din virksomheden skal etablere en vedvarende konkurrenceevne, og handler om at sætte retning, skabe tilslutning, motivere, inspirere, kommunikere og støtte. Ledelse af Forandring handler om at udøve aktiv ledelse, organiserer forandringsprocessen, sikre at praktisk viden og forståelse om forandring, forankres i organisationen på […]


Del artikel

Continue Reading
kompetencer

Forandringskompetence – er det nødvendig?

Forandringsledelse og Forandrings kompetencer? Vi taler om forandringskompetence, forandringsledelse og Change Management – men hvad er det? Er det ikke det samme? I en organisation med konstante og gentagne forandringer, vil hver ny forandring betyde et skift, i den måde man arbejder på og i medarbejdernes adfærd. Topledelsen genbruger den metode, som i andre forandringsprojekter […]


Del artikel

Continue Reading
ledelse diciplin

Forandringsledelse er en diciplin…

Ledelse diciplin – der mangler fokus på implementeringen! De fleste beskæftiger sig med HVAD og HVORFOR et forandringsprojekt skal gennemføres, men det er de færreste som beskæftiger sig med HVORDAN forandringsprojektet gennemføres succesfuld. Der mangler fokus på implementeringen – forandringsledelse – som kan være forskellen mellem succes og fiasko. Ledelse af forandring er en diciplin! Forandringsmodellen […]


Del artikel

Continue Reading